Krbová kamna
Krbová kamna jsou lehké snadno-přemistitelné topidlo, které je (většinou) pro možnost - začlenění ohně do interiéru - osazeno prosklenými přikládacími dvířky. Každý typ krbových kamen je předurčen k jinému způsobu využívání. Každá krbová kamna jsou svou konstrukcí určena pro vytápění rozdílně situovaných a uspořádaných prostor. Rozdíl mezi jednotlivými kamny je dán konstrukcí topeniště a konstrukcí opláštění. Topeniště roštové, bezroštové, roštové s přestavitelným roštem - každé je předurčené pro jiné palivo (dřevo, uhlí , peletky .....). Rozdíl je dán i kvalitou použitých materiálů do topeniště i na opláštění, schopností regulovat intenzitu hoření - výkon. Způsob provedeného opláštění a uspořádání topeniště kamna do několika základních kategorií.
Kamna je možné rozdělit na: konvenkční, sálavá a s teplovodním výměníkem
.... jsou kamna, které Vás provázejí během zimy,
a některá po celý život .....
Je spousta výrobců kamen na evropském trhu.
Nechceme svým zákazníkům nabízet všechna kamna která se dají prodat .
Nabízíme kamna , která bychom si pořídili i my.
Krbová kamna
Nenabízíme to - co bychom si sami nepořídili.
Nabízíme pouze to - čemu věříme.
... << Katalog Jotul >><< Ceník >> ... |
... << Katalog kamen Romotop >> ... |
...<< Katalog kamen Iron DOG >>... |
... << Katalog kamen Storch >> ... |
... << Katalog Nordpeis >> ... |
... << Katalog kamen LEDA >> ... |
... << Katalog kamen Nordica >> ... |
... << Katalog DOVRE >> ... |
... << Katalog kamen Blox >> ... |
... << Katalog kamen FLAMINGO >> ... |
Možné systémy vytápění
Kamna konvekční
Pohledový plášť topidla umožňuje proudění - ohřívání vzduchu kolem vnitřního pláště (cca 50% výkonu).
Prosklení vytváří sálavé teplo (cca 30% výkonu). Plášť topidla vytváří sálavé teplo ( cca 20% výkonu).
Konvekční kamna ohřívají vzduch, který se dá velmi rychle a snadno ochladit (vyvětrat).
Výhody konvekce:
- Pomyslná rychlost vytápění, větší výběr, cena
Nevýhody konvekce:
- Konvekce je založena na ohřevu vzduchu.
- Vzduch se ohříváním vysušuje s snižuje vlhost v prostoru.
- Ohřátý vzduch se dá velmi rychle a snadno ochladit. (Při větrání místnosti)-
- Velký rozdíl teplot u země (18-19°C) u stropu místnosi (29-33°C). Pocit zimy od nohou není příjemný. Systém je založen na proudění vzduchu, čímž je násobena prašnost.
Konvekční vytápění není vhodné pro alergiky a astmatiky. Vlivem proudění vzduchu se do mezipláště topidla dostává spousta nečistot, které se na plášti topeniště při vysokých teplotách mohou přepalovat a cirkulovat po Vašem obyváku.
Vnitřní prostor konvekčních kamen je nutné pravidelně a často
čistit z důvodu prachu v meziplášti kamen !!!
Kombinace konvekčního a sálavého tepla
Téměř všechny krbová kamna kombinují jak sálavé tak konvekční teplo. Přední částí topeniště oheň sálá teplo skrz sklěněná dvířka.
Na zadní straně jsou většinou upevněny krycí plechy, chránící stěnu. Velmi často o způsobu proudění tepla rozhoduje typ bočních stěn – jejich konstrukce určuje, zda jsou kamna klasifikována jako sálavá nebo konvekční.
Krbová kamna sálavá
Plášť i prosklení produkují sálavé teplo - ohřívají předměty.
Sálání je vlastně záření. Uskutečňuje se pomocí elektromagnetického vlnění, které se šíří prostorem. Toto vlnění je pohlceno předmětem, o který se zastaví (do kterého narazí) a přemění se opět v tepelnou energii. Vlivem sálání není prvotně ohříván vzduch v místnosti, ale povrch předmětů o které se zastaví. Tento systém přenosu tepla je pro člověka nejpřirozenější. Tímto způsobem se ohříváme od slunce.
Výhody:
- Nedochází k vysušování a snižování vlhkosti vzduchu.
- Teplota v místnosti je výškově téměř rovnoměrná. Stejné teplo na nohy, ramena i hlavu.
- Teplo je daleko přirozenější a příjemnější.
Nevýhody -
pomyslný pomalý náběh tepla v prostoru (po dohoření dokáží předávat ještě několik hodiny teplo)
!! S výběrem kamen Vám rádi pomůžeme na naší vzorkové prodejně v Březovicích !! Na kamna zakoupená u nás, nebo instalovaná naší firmou nabízíme veškerý záruční i pozáruční servis . Provádíme montáž kamen se sníženou sazbou DPH.
Více o montaži kamen, 3D návrhy výpočty spalinových cest << ZDE >>
.
.
.
.
.
.